Kończący się rok Ceramika Paradyż może zaliczyć do udanych – w świetle ostatnich rankingów wartość tej marki wzrosła w 2010 roku o trzy punkty procentowe, ponadto firma dołączyła do prestiżowego grona przedsiębiorstw dbających o najwyższe standardy odpowiedzialnego biznesu.
Istniejący od ponad 20 lat na polskim rynku producent płytek ceramicznych został na początku grudnia jednym z trzech laureatów nagrody „Regional Forbes CSR Awards” z województwa łódzkiego. Tym samym Ceramika Paradyż dołączyła do grona firm, które stawiane są za wzór do naśladowania w zakresie dbałości o społeczną odpowiedzialność biznesu.
– Wśród wielu nagród i tytułów, które zdobywamy – głównie za nieprzeciętne wzornictwo i wysoką jakość produkowanych w Grupie Paradyż płytek ceramicznych – ta nagroda jest bardzo ważna, ponieważ dotyczy niezwykle istotnego aspektu funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa – jego społecznej odpowiedzialności. W tym zakresie w zeszłym roku zdobyliśmy godło „Inwestor w Kapitał Ludzki 2009”. Jako jeden z największym pracodawców w regionie mamy świadomość ogromnej odpowiedzialności naszych decyzji biznesowych, które wpływają zarówno na 1700 pracowników Spółek, jak i ich rodziny, ale także na środowisko naturalne oraz wiele inicjatyw społecznych, które w różny sposób staramy się wspierać. Jest nam niezmiernie miło, że nasze wysiłki w budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem, w którym działamy na co dzień zostały zauważone i docenione. Mam ogromną nadzieję, że więcej polskich firm zaangażuje się w działania wspierające odpowiedzialny biznes – komentuje przyznanie tego wyróżnienia Piotr Tokarski, Prezes Zarządu Spółek Grupy Paradyż.
Przedsiębiorstwo może także pochwalić się wysoką pozycją w corocznym Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2010 organizowanym przez dziennik „Rzeczpospolita” we współpracy m.in. z agencją badawczą Millward Brown SMG/KRC. Z badania wynika, że wartość marki Paradyż wzrosła o 3% i wyniosła 144,5 miliona złotych, co pozwoliło firmie uplasować się na 91 pozycji spośród najcenniejszych rodzimych brandów.
– Wyniki najnowszego rankingu dziennika „Rzeczpospolita” są dla nas bardzo ważne. Od zeszłego roku branża ceramiczna boryka się z wieloma problemami. Odczuwamy skutki światowego kryzysu ekonomicznego – zwłaszcza w relacjach handlowych ze Wschodem. Oczekiwana poprawa koniunktury w polskiej gospodarce nie była na tyle duża, by znacząco wpłynąć na wyniki całej branży. Na tle osiągnięć naszej konkurencji wypadliśmy bardzo dobrze. Cieszy fakt, że w gronie wielu znanych i liczących się polskich marek nadal rośniemy. Nie jest to duży skok, ale istotny – podsumowuje Piotr Tokarski. – Oczywiście, jest wiele aspektów, które możemy ulepszyć, jak chociażby poziom świadomości marki, czy jej siła – na tym będziemy się koncentrować w kolejnych miesiącach. Najważniejsze, że mamy pozytywny bagaż i konkretny plan do realizacji na 2011 rok – dodaje Prezes Zarządu.
Data dodania: 15.12.2010