Pod koniec listopada w Warszawie odbył się drugi Kongres Wyposażenia Wnętrz organizowany przez wydawnictwo Promedia. Przedstawiciele branży meblowej i dekoratorskiej mieli okazję zapoznać się z tendencjami w designie i najważniejszymi trendami konsumenckimi, marketingowymi i rynkowymi.

Spotkanie miało miejsce 18 listopada w Business Centre Club w Warszawie. Impreza była adresowana przede wszystkim do producentów i importerów mebli oraz artykułów wnętrzarskich, sklepów, a także architektów i dekoratorów wnętrz.

Spotkanie było podzielone na kilka części – w programie przewidziano wykłady, panele dyskusyjne, uczestnicy mogli także odwiedzać stoiska partnerów Kongresu.

W ramach części wykładowej można było posłuchać ciekawych prelekcji z zakresu marketingu, takich jak:

  •  wystąpienie Agnieszki Burskiej-Wojtkuńskiej, marketing managera z firmy badawczej PBS DGA – „Wirtualna etnografia jako źródło wiedzy o konsumentach”,
  •  prezentacja „Dlaczego warto i jak prowadzić działania e-mail marketingowe” prowadzona przez Łukasza Rzewuskiego, business development managera spółki SARE
  •  wykład Marka Borowińskiego, właściciela agencji doradczej MarekBorowinski.com Consulting – „Komunikacja marketingowa w branży wyposażenia wnętrz”. Marek Borowiński opowiedział również o przyszłorocznych trendach w aranżacji wnętrz.

Sporym zainteresowaniem cieszyły się też prelekcja o trendach na rynku powierzchni handlowych zaprezentowana przez Tomasza Górskiego, negocjatora Cushman&Wakefield Polska oraz przegląd najważniejszych targów wyposażenia wnętrz, który przedstawił Jerzy Osika, właściciel Promedia.

W panelu dyskusyjnym wzięli udział: Agnieszka Górnicka – prezes agencji badawczej Inquiry, Sylwester Salach – prezes firmy DCB, Ireneusz Jakuszewicz – właściciel firmy Epro, Jacek Paciuch – dyrektor salonu meblowego Agata Meble w Katowicach, Jerzy Kotwas – dyrektor Sharda Europe oraz wspomniany wcześniej Marek Borowiński.

W przerwach pomiędzy wystąpieniami można było odwiedzić stoiska partnerów Kongresu Wyposażenia Wnętrz i dowiedzieć się m.in. co będzie działo się na targach wnętrzarskich w przyszłym roku, poznać ofertę firmy specjalizującej się w e-mail marketingu czy zasięgnąć opinii dotyczącej aranżacji wnętrz. Nie zabrakło także produktów dla branży wyposażenia wnętrz – można było obejrzeć ekspozycję firm Uniontex, Hydrotex, Fotele.org.pl.

Podczas Kongresu poznaliśmy także zwycięzcę polskiego etapu międzynarodowego konkursu na najciekawszy koncept sklepu Global Innovator Award. Został nim salon Agata Meble w Katowicach.

Podczas imprezy wręczono także certyfikaty Polish Product – trafiły do producenta świec Jutrzenka oraz sieci sklepów Komfort.

Data dodania: 24.11.2010