W dniach od 16 do 19 stycznia Hanower stał się światową stolicą branży podłogowej. Wszystko za sprawą targów DOMOTEX 2016.
W tym roku swoją ofertę zaprezentowało dokładnie 1441 firm z 59 krajów z całego świata. Tak dużej liczby wystawców nie było w Hanowerze od lat. Wśród światowych potentatów nie zabrakło polskich przedsiębiorców. Zwiedzający mogli zapoznać się z ofertą m.in. Baltic Wood, Chapel Parket, Cezar, Decoria, Fair Packaging, Łąccy Kołczygłowy, Gamrat, Lareco, Wiśniewski czy Janser.
Przez cztery dni hanowerskie hale targowe odwiedziło około 45 tysięcy osób z ponad 100 krajów. Taki wynik jest jednym z najlepszych w minionych latach, co potwierdzają sami wystawcy.
– Zaskoczyła nas przede wszystkim frekwencja, gdyż ostatnie lata były dosyć spokojne. Wystawiamy się od dawna i można powiedzieć, że tegoroczne targi były największe pod względem wystawców od wielu lat – przyznaje Kazimierz Wiśniewski z firmy Parkiety Wiśniewski.
Co istotne, według badań, 72% wizytujących należało do grup kierowniczych lub osób, które bezpośrednio są zaangażowane w procesy sprzedażowe firm.
– DOMOTEX jest biznesowym miejscem spotkań dla światowej branży pokryć podłogowych. Żadne inne wydarzenie na świecie nie przyciąga tak wielu osób odpowiedzialnych za procesy decyzyjne w firmach – podsumował Dr Jochen Köckler, członek zarządu Deutsche Messe.
Nowa odsłona
Polskie stoiska oraz prezentowane tam produkty cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Chapel Parket w tym roku zaprezentował zupełnie nowe stoisko o powierzchni 150 mkw.
– Zaaranżowane na nowo stoisko marki Chapel Parket cieszyło się zainteresowaniem odwiedzających z różnych stron świata. Otwarta formuła pawilonu skutecznie zachęcała gości do bliższego poznania podłóg Chapel Parket – mówi Sebastian Kos, ekspert marki Chapel Parket. – Właściwie wszystkie elementy stoiska przyciągały uwagę, ale z pewnością największe zainteresowanie wzbudziły zamontowane na podłodze, ułożone w podwójną jodełkę, klepki. Elementy te cieszą się ostatnio ogromną popularnością, otrzymujemy bardzo dużo pytań na ich temat.
Polskie nowości
Na tak ważnym wydarzeniu nie mogło zabraknąć debiutów. Firma Chapel Parket oraz Baltic Wood zaprezentowały premierowe produkty. Pierwsza z nich przedstawiła nową paletę barw.
– Prace nad stworzeniem nowych kolorów rozpoczęły się w ubiegłym roku. Inspiracją był rynek i płynące z niego informacje zwrotne. Najnowsze propozycje są adresowane głównie do inwestorów poszukujących ciemniejszych odcieni i szarości z charakterem. Wszystkie kolory podłóg Chapel Parket są rezultatem stosowania odpowiednich metod obróbki surowca, to właśnie dzięki nim barwy są trwałe i intensywne zarazem. Dla przykładu: do uzyskania nowych odcieni potrzebne jest przeprowadzenie m. in. aż sześciu różnych procesów – informuje Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Parket.
Baltic Wood z kolei zademonstrowało kolekcję Jeans. Jest to propozycja dla klientów poszukujących modnych i nowoczesnych rozwiązań. Oprócz tego The Miracles Collection została uzupełniona o cztery nowe wzory: FANTASY, BEAUTY, EUPHORIA i AMITY.
– Nasze tegoroczne kolekcje jeszcze mocniej niż zwykle podkreślają to czym kierujemy się od początku istnienia marki – chcemy, by nasze podłogi były niezwykłe – jak ich nabywcy – mówi Elżbieta Szydłowska, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Baltic Wood. – Idziemy z duchem czasu oferując coraz bardziej zróżnicowane stylistycznie kolekcje podłóg. Rozumiemy i doceniamy fakt, iż piękna podłoga oznaczać może zupełnie coś innego dla każdego z kupujących – projektujemy zatem kolekcje zgodne z najnowszymi trendami nie zapominając jednocześnie o bardziej tradycyjnych klientach – dodaje.
O tym, że tradycyjne produkty nadal są pożądane może świadczyć fakt, że na stoisku firmy Parkiety Wiśniewski pomimo prezentacji różnych rozwiązań największe zainteresowanie wzbudzała jodła francuska.
Targi warte zachodu
Polscy wystawcy są zgodni, że DOMOTEX to miejsce, w którym można przeprowadzać konstruktywne rozmowy i nawiązywać nowe kontakty handlowe.
Targi Domotex dla firmy Łąccy – Kołczygłowy Sp. z o.o. to praktycznie coroczna tradycja. Jest to okres w którym staramy się pokazać klientom nowe wzory wykończeń oraz najwyższą jakość naszych produktów. Czasz spędzony na targach to również odwiedziny długoletnich kontrahentów, omawianie z nimi dotychczasowej współpracy oraz snucie wspólnych planów na przyszłość. – mówi Paweł Iwański specjalista ds. sprzedaży w firmie Łąccy – Kołczygłowy.
– Targi oceniamy bardzo pozytywnie. Frekwencja dopisała, nowe stoisko zyskało aprobatę odwiedzających, a rozmowy w pawilonie były bardzo konstruktywne. Targi DOMOTEX 2016 były dla nas bardzo udane – mówi Paweł Bekas.
– Targi nasza firma ocenia bardzo pozytywnie i owocnie. Podczas ich trwania przyjęliśmy konkretne zamówienia. Mieliśmy bardzo dużą ilość fachowych zwiedzających, zainteresowanych konkretną współpracą. Moim zdaniem udział w tych targach jako wystawca lub zwiedzający jest obowiązkowy dla wszystkich osób związanych z branżą podłogową – ocenia Kazimierz Wiśniewski.
Autor: Radosław Kaczmarek
Data dodania: 01.02.2016