Pod koniec maja w Poznaniu odbyły się Targi Wnętrz HOME DECOR oraz towarzyszące im wydarzenie arena DESIGN. Stu wystawców z 16 krajów prezentowało swoje produkty ponad pięciu tysiącom osób, które zdecydowały się odwiedzić pawilony MTP.

Jak poinformowały Międzynarodowe Targi Poznańskie – organizator imprezy – targi przyciągnęły głównie profesjonalistów, przedstawicieli handlu oraz projektantów i architektów wnętrz. Na tych ostatnich liczyli zwłaszcza wystawcy.

Projektantów i architektów do Poznania przyciągnąć mogli w dużej mierze jednak nie tyle sami wystawcy, o ile odbywające się w strefie arena DESIGN wykłady i prelekcje takich znakomitości jak: Wolf D. Prix, Werner Aisslinger, prof. dr Hartmut Esslinger.

Grunt to zaskoczyć

Spacerując po przestrzeni pawilonu, w którym swoje produkty prezentowali wystawcy HOME DECOR i LUMINEXPO, mijaliśmy mnóstwo elementów wyposażenia wnętrz – od mebli, przez zasłony i firany (które zdominowały przestrzeń wystawienniczą) aż po drobne akcesoria: wieszaki, figurki, obrazy.

Jaka jest recepta na to by się wyróżnić wśród innych firm? Oryginalne stoisko? Szeroko uśmiechnięty przedstawiciel firmy? A może oryginalny i interesujący produkt? Stawiamy na to ostatnie, dlatego naszą szczególną uwagę przykuły trzy firmy, których produkty są nowoczesne, nietypowe i przede wszystkim debiutują na polskim rynku.

Rdza na ścianie i na szafie

Niewielkich rozmiarów stoisko firmy Wallstudio, przedstawiciela amerykańskiej marki Modern Masters, zwróciło naszą uwagę dzięki prezentacji bardzo nietypowych wykończeń ścian.

Na stoisku można było zobaczyć metaliczne farby w palecie 139 kolorów.

Wallstudio prezentowało również serię mas dekoracyjnych w ponad 50 kolorach, które pozwalają na dekorowanie powierzchni według własnego pomysłu.

Szczególnie interesującymi produktami oferowanym przez tę firmę są jednak farby reaktywne, które dają efekt rdzy oraz kryjące lub transparentne farby świecące w oświetleniu UV.

Osiągnięcie tego efektu dodatkowo wydaje się dość proste – po przeschnięciu warstwy farby, wystarczy nanieść na nią aktywator za pomocą zwykłego spryskiwacza np. takiego jak do pielęgnacji roślin. Proste i efektowne – czy to jest właśnie klucz do sukcesu?

Ekskluzywny i wielozadaniowy akryl

Kolejną firmą, która zainteresowała nas na pierwszy rzut oka, był importer i dystrybutor włoskiej marki Anli Decoracryl, wrocławska firma BCG Sp. z o. o.

Nie tylko my zwróciliśmy uwagę na świetnie zaaranżowane stoisko – firma otrzymała bowiem od Międzynarodowych Targów Poznańskich nagrodę w konkursie Acanthus Aureus za stoisko, którego projekt najlepiej pozwala realizować podczas targów strategię marketingową firmy.

Na stoisku można było zobaczyć na własne oczy różne przykłady zastosowań produktów marki Decoracryl – mieliśmy okazję obejrzeć z bliska lampę wykonaną z tego materiału, jak również niezwykłe panele ścienne z akrylu, które skrywały w sobie drobne kamienie, kłosy zbóż lub traw.

Celem firmy na targach było nawiązanie kontaktu z architektami, projektantami i producentami, by jak najszerzej promować ten interesujący materiał. Firma ma już na koncie swój pierwszy duży sukces:

Szklane posadzki – to możliwe!

Ostatnia firma, której propozycje nadzwyczajnie nas zainteresowały, jest przykładem na to, że innowacyjny produkt nie wymaga dominującej oprawy – wręcz przeciwnie, stoisku firmy Glamento na pewno nie groził przerost formy nad treścią.

Niemiecka firma prezentowała podczas tegorocznego HOME DECOR bezfugowe posadzki szklane.

Posadzka jest kładziona za pomocą specjalnych maszyn, które dzięki wykorzystaniu lasera, dbają by została ułożona równo. Imponuje krótki czas osiągania przez posadzkę swej maksymalnej wytrzymałości – zaledwie 24h. Choć posadzka ta jest adresowana głównie jako rozwiązanie do hal przemysłowych, może być także zastosowana w przestrzeniach mieszkalnych.

Głównymi zaletami posadzek szklanych jest ich wytrzymałość potwierdzona licznymi badaniami na terenie Niemiec, bezfugowość oraz możliwość efektywnego stosowania na ogrzewanie podłogowe – jak zapewniał nas przedstawiciel firmy – szkło bardzo szybko się nagrzewa, dzięki czemu można precyzyjniej regulować temperaturę we wnętrzu.

Targi okiem wystawców

Mimo że epoka Internetu nieco osłabiła handlową i promocyjną ideę targów, wciąż pojawia się na nich sporo wystawców i odwiedzających. A co o tegorocznej edycji HOME DECOR myślą nasi rozmówcy?

Kolejne poznańskie spotkanie z designem za rok

Całkiem spore zainteresowanie targami wnętrzarskimi HOME DECOR oraz wydarzeniem skoncentrowanym na designie – arena DESIGN – pokazuje, że ludzie coraz chętniej otwierają się na nowoczesne formy i innowacyjne rozwiązania.

Designerskie nowości na poznańskiej imprezie tematycznie skupiły się wokół mebli i akcesoriów służących aranżacji wnętrz. Czy podczas przyszłorocznej edycji, która odbędzie się już na początku marca, równolegle z targami Meble Polska, będziemy mieli szansę zobaczyć także design w innym wydaniu?

Data dodania: 07.06.2011