Baltic Wood – producent podłóg drewnianych obchodził w ubiegłym roku 18 rocznicę istnienia. W krótkim czasie uzyskał status firmy międzynarodowej, dziś produkty tej marki dostępne są w 52 krajach. Za jej sukcesem stoją miłość do drewna, wiedza w kwestii jego obróbki oraz zainteresowanie designem. Nowa strategia firmy obejmuje umocnienie pozycji w Polsce, Europie i zaistnienie na nowych rynkach.

Potrzeby rynkowe odbiorców

Ambitne plany polskiej marki związane są ze zmieniającymi się oczekiwaniami odbiorców na całym świecie. Baltic Wood potrafi je dobrze zidentyfikować i sprostać wymaganiom, stale zwiększając grono klientów – obecnie firma realizuje sprzedaż przez sieć ponad 350 profesjonalnych partnerów na wszystkich kontynentach. Jak wyglądały początki? W czasach, gdy firma rozpoczynała swoją działalność, rynek koncentrował się na sprzedaży parkietu tradycyjnego w naturalnych odcieniach. Z czasem jednak okazało się, że takie pokrycie podłogi drewnem nie spełnia wymagań dotyczących trwałości. Pod wpływem zmieniającej się wilgotności i temperatury w pomieszczeniach w ciągu roku, deski ulegały rozsychaniu i rozszczelnieniu. Dążenie do zapewniania jak najlepszych rozwiązań na lata, stało się podstawą opracowywania nowych produktów, takich jak deska warstwowa – łącząca wygląd i kolorystykę naturalnego drewna z możliwością długotrwałego użytkowania. Śledzenie zmieniających się oczekiwań i trendów rynkowych, a także potrzeba wypracowania techniki obróbki produktu, pozwalająca na odejście od tradycyjnego parkietu stała się podstawą rozwoju i tworzenia coraz ciekawszych, designerskich wzorów, kolorów i struktur podłóg Baltic Wood.

Trendy i inspiracje

Firma Baltic Wood jest jednym z największych producentów, budujących silną pozycję polskich podłóg na zagranicznych rynkach. Trójwarstwowe podłogi drewniane z Jasła są doceniane przez użytkowników na całym świecie i zdobywają prestiżowe nagrody, a udział produkcji eksportowej marki sięga już 90%. W 2017 roku największe wzrosty sprzedaży podłóg drewnianych odnotowano w krajach, takich jak: Niemcy, Belgia, Włochy i Estonia. Na pytanie o europejskie trendy, przedstawiciele Baltic Wood podkreślają dużą różnorodność wzornictwa królującego na poszczególnych rynkach. Każdy kraj ma swoją specyfikę, w którą trzeba się dokładnie wpasować, by spełnić oczekiwania konsumentów. Dla przykładu klientom zza zachodniej granicy zależy przede wszystkim na naturalnym wyglądzie. Niemcy kochają tradycyjne wykończenia i deski rustykalne z dużymi sękami. Przeciwieństwem jest rynek wschodni, przeżywający obecnie fascynację wzornictwem włoskim. Projektantów i inwestorów inspirują wszelkie nowości, a prezentowane na targach nowe wzory, są natychmiast wchłaniane przez rynek i wykorzystywane w aranżacjach.

Dywersyfikacja produktów

Istotnym elementem dostosowywania oferty pod kątem danego kraju jest także zasobność portfela inwestorów. Polski konsument, wybierający wysokiej jakości podłogi drewniane to osoba w wieku powyżej 40 lat, wiążąca swoją przyszłość z remontowanym mieszkaniem. Wyższe dochody pozwalają zainwestować w produkt o wysokich walorach estetycznych i długiej żywotności. Dla porównania w krajach zachodnich po drewniane podłogi sięgają osoby dużo młodsze. Na ich decyzje zakupowe wpływ mają lepsze warunki pracy i wyższe zarobki.

Polskie podłogi na Dalekim Wschodzie

Jak deklarują przedstawiciele, Baltic Wood koncentruje działania na dalszym rozwoju sprzedaży na rynkach azjatyckich, gdzie jako jedna z nielicznych polskich firm, oferuje produkty premium do coraz szerszego grona odbiorców.

Jeszcze do niedawna to azjatyccy producenci zalewali rynek europejski swoimi wyrobami. Dzięki stosunkowo niskim cenom produktu szybko zdobywali nabywców, sprawiając, że Europa stała się ogromnym rynkiem zbytu tanich produktów często niższej jakości. Jednak postępujące wzbogacenie się społeczeństwa azjatyckiego spowodowało zmianę oczekiwań także rodzimego rynku w kierunku produktów wyższej jakości. Zasobniejsza klasa wyższa zaczęła poszukiwać ciekawszych materiałów wnętrzarskich o większej trwałości – stąd zwrot ku produktom europejskim – spełniającymi zaawansowane normy i standardy jakości. Rosnąca siła nabywcza w Azji spowodowała zainteresowanie produktami z zagranicznych rynków – niemieckiego, włoskiego czy również polskiego. Potencjał rynku azjatyckiego jest ogromny, a tamtejszy konsument coraz chętniej otwiera się na europejskie produkty.

Oferta Baltic Wood

Idealne dopasowanie do poszczególnych rynków umożliwia bogata paleta wzorów i barw podłóg Baltic Wood. Oprócz Europy czy Skandynawii, drewniane podłogi z Jasła znajdują odbiorców w Ameryce Północnej i takich krajach Ameryki Południowej jak Kolumbia i Meksyk, a nawet w odległej Nowej Zelandii. Katalog podłóg obejmuje zarówno klasyczne i eleganckie kolekcje, takie jak ręcznie wykończony Timeless Collection czy ponadczasowy NoLimits Collection, jak i bardziej designerskie wzory, takie jak inspirowana modnymi tkaninami seria podłóg Jeans Collection.

Największa różnica widoczna jest jednak w preferencjach kolorystycznych. Wybory mieszkańców w poszczególnych częściach świata uzależnione są od nasłonecznienia miejsca, w którym żyją. Podczas gdy w Skandynawii dominują biele i jasne odcienie, Europa centralna wybiera naturalne kolory dębowe, a na Dalekim Wschodzie najbardziej pożądane są barwy z palety soczystych czerwieni i głębokich brązów. Tam nadal dominują dęby zabarwione na kolory ogniste: rudawe, z poświatą pomarańczowego, ale coraz większą popularnością cieszą się także podłogi nowoczesne – białe i szare.

[NS]

Data dodania: 04.04.2018