W drugim tygodniu marca na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyło się prawdziwe święto dla osób związanych z branżą wyposażenia wnętrz. Przez cztery dni, hale targowe odwiedziło ponad 20 tysięcy zwiedzających z blisko 60 krajów.

Home Decor, arena Design oraz MEBLE POLSKA umożliwiają poznanie najnowszych trendów związanych z produktami dekoracyjnymi, tekstyliami, oświetleniem czy wyposażeniem kuchni i łazienki. W tym roku zwiedzający mogli zobaczyć ofertę blisko 150 wystawców.

Tysiące produktów

Ogromna różnorodność produktów sprawiła, że każdy zwiedzający mógł znaleźć coś dla siebie. Wśród ekspozycji można było znaleźć m.in. zegarki, ręcznie malowane kubki, zdobione wazony, donice, ramki, wymyślne lustra i lampy czy stylizowane zastawy kuchenne.

Modne dekoracje

Dużym zainteresowaniem cieszyły się ceramiczne lub rzeźbione w drewnie dodatki w stylu prowansalskim w odcieniach bieli, szarości i fioletu. Znaczna część produktów była również wykonana w stylu shabby schic. Kolekcje retro kuferków, zegarków czy niewielkich komód i toaletek nie pozwalały przejść obok nich obojętnie. Wystawcy podkreślali że przedmioty, które wyglądają jakby były naznaczone czasem, często wyrażają tęsknotę i fascynację za dawnymi latami oraz mają mocny sentymentalny charakter.

Modernistyczne podejście

Nie każdy jednak przepada za starymi czasami. Osoby, które fascynują się obecnymi trendami także nie mogły czuć się zawiedzone. Wielu wystawców przedstawiło produkty w stylu industrialnym. Chłodne barwy, minimalistyczny design, betonowe ozdoby czy modernistyczne lampy to tylko niektóre propozycje, które można było zobaczyć podczas Home Decor.

Tekstyliowy świat

Stoiska z tekstyliami zostały zdominowane przez pastele oraz naturalne materiały. W ostatnim czasie w tej branży powstaje wiele innowacyjnych technologii. Można tu wymienić m.in. materiały opóźniające rozprzestrzenianie się ognia czy tkaniny niewchłaniające płynów umożliwiające łatwiejsze utrzymanie mebli w czystości.

Warto zwrócić uwagę na powracające do mody frędzle. Były one już prezentowane podczas wcześniejszych światowych pokazów, jednak ich obecność na poznańskich targach potwierdza nowy trend. Frędzle często można było podziwiać na dekoracyjnych poduszkach.

Udany debiut

Swoją premierę miała strefa marek Premium. Prestige Zone mieściła się w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni. To właśnie tam można było podziwiać produkty Premium firm specjalizujących się w oświetleniu, ceramice, dekoracjach, tekstyliach, akcesoriach i meblach. Prym wiodła klasyczna stylistyka oraz nowoczesny design łączący tradycję z aktualnymi trendami. Niedaleko Prestige Zone mieściła się natomiast strefa Blogerów. W tym miejscu znani blogerzy umeblowali i udekorowali wnętrza według własnej koncepcji.

Miejsce nauki

Targi Home Decor, arena Design i MEBLE POLSKA odwiedziło wielu prelegentów z różnych części Europy. Główną gwiazdą była francuska projektantka Inga Sempe, która opowiedziała publiczności jak powstawała koncepcja wybranych prac. Na uczestników czekały również wykłady poświęcone skutecznym narzędziom marketingowym dla branży wnętrzarskiej. Na wykładach były omawiane tematy związane ze sklepami internetowymi, social media, pop-up stores (sklepy tymczasowe) oraz videomarketingiem.

Przyszłoroczna edycja Home Decor odbędzie się w dniach od 14 do 17 marca.

Autor: Radosław Kaczmarek

Data dodania: 24.03.2016