W związku z wprowadzeniem nowego katalogu IKEA 2011 oraz rozpoczęciem jego dystrybucji od 23 sierpnia, w Krakowie na Placu Jana Nowaka Jeziorańskiego 19 sierpnia odbył się happening artystyczny, który sprawił że w stolicy Małopolski katalog „trafił na ulice”.
Jak wyjaśnia Kamila Popławska, Marketing Manager IKEA Kraków „Pomysł z zastosowaniem grafiki 3D w tegorocznej kampanii miał za zadanie w jeszcze większym stopniu zapoznać krakowian z nowym katalogiem, zachęcić ich do robienia sobie zdjęć na jego tle i pokazywania ich znajomym”.
Obraz anamorficzny o rozmiarze 15 m2, którego twórcą jest Marek Kierklo, przedstawia okładkę nowego katalogu IKEA 2011. Autor projektu jest jednym z nielicznych i zarazem najbardziej popularnych artystów w Polsce, którzy zajmują się tworzeniem trójwymiarowej grafiki ulicznej. Jego prace pod pseudonimem MCK można podziwiać na wielu imprezach w całej Europie min.: na popularniej graficznej imprezie motoryzacyjnej Nordic Trophy Truck Show w Szwecji.
„Malarstwo anamorficzne w ciągu ostatnich kilku lat również w Polsce zyskuje na popularności, coraz więcej miast oraz firm wyraża zainteresowanie wykorzystaniem grafiki 3D w celach promocyjnych” – mówi Marek Kierklo.
Data dodania: 30.08.2010