Europejska Fundacja Przedsiębiorczości i Rozwoju (EFER) we współpracy z IESE Business School w Barcelonie oraz Szkołą Główną Handlową w Warszawie postanowiła przyznać Grupie Selena tytuł Nowego Europejskiego Championa.
New European Champion to wyróżnienie przyznawane firmom z Europy Centralnej i Wschodniej. Nagroda trafia do przedsiębiorstw, które dynamicznie rozwijają się na rynkach międzynarodowych i mogą stanowić wzór dla innych firm z regionu. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 21 lipca w Warszawie podczas Gali Konferencji Naukowej European Entrepreneurship Colloquium 2011.
Grupa Selena sprzedaż na rynkach zagranicznych rozpoczęła pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Obecnie posiada spółki w 18 krajach i większość obrotów generuje poza Polską (w 2010 roku eksport stanowił 67% przychodów firmy).
– Promowanie sprawdzonych wzorców biznesowych jest bardzo istotnym elementem podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw z Europy Centralnej i Wschodniej. Dlatego Selena chętnie dzieli się swoimi kompetencjami i doświadczeniami z pracy na rynkach globalnych. Tytuł Nowego Europejskiego Championa ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ pokazuje polskim firmom, że sukces na arenie międzynarodowej nie jest zarezerwowany tylko dla dużych koncernów – powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA – spółki kierującej działalnością Grupy.
W tym roku aż trzy polskie firmy wyróżniono tytułem Nowego Europejskiego Championa, a wśród laureatów znalazły się firmy z branży IT, FMC, kosmetycznej, farmaceutycznej i motoryzacyjnej.
Data dodania: 25.07.2011