O minionym roku w branży paneli laminowanych, planach firmy na najbliższy czas oraz nowościach ofertowych rozmawiamy z Aleksandrem Czaplickim, Product Managerem firmy Kronopol.
Jak branża paneli laminowanych wspomina 2013 rok – czy coś się wyraźnie zmieniło, widoczne są jakieś tendencje rynkowe? Oczywiście mówimy o rynku polskim.
Aleksander Czaplicki: Rok 2013 w branży paneli laminowanych można podsumować słowem „jakość”. W ubiegłym roku dało się zauważyć pozytywną tendencję – rynek odchodzi od bardzo tanich produktów na rzecz wyrobów o wyższej jakości. Klienci poszukują produktów, które dobrze odzwierciedlają wygląd podłogi drewnianej, maja ciekawą strukturę i atrakcyjny design.
Podłogi laminowane mają już ponad 30-lat historii. Dzisiaj dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii możliwe jest produkowanie pięknych i ciekawych wzorów imitujących drewno. W 2013 r. Kronopol wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku przedstawił nową markę podłóg laminowanych AURUM, która zostały wyposażona w najbardziej wyszukane struktury synchroniczne (z heliochromem i 3D).
Jakie wyzwania czekają firmę Kronopol w 2014 roku?
A.C.: Kronopol rozpoczął rok 2014 prezentacją kolekcji AURUM podczas corocznych targów Domotex w Hannowerze. Dalsza część roku to kolejne inicjatywy. Jesteśmy firmą, która działa na wielu frontach i nie boi się nowych wyzwań. Wyzwania to bowiem część naszego DNA. W 2014 r. wchodzimy na rynek z nową marką podłóg Villeroy & Boch, otwierając nowy rozdział w historii naszego zakładu. Jesteśmy bardzo ciekawi jak zostaną przyjęte panele Villeroy & Boch, które mieliśmy przyjemność przygotowywać we współpracy z niemiecką firmą z Mettlach. Rynek potrzebuje produktów premium, a Villeroy & Boch jest naszą odpowiedzią na te oczekiwania.
Jakie nowości pojawią się w Państwa ofercie tym roku?
A.C.: Podstawową nowością na 2014 r. jest właśnie kolekcja podłóg Villeroy&Boch. Kolekcję tę tworzymy na zupełnie nowych maszynach, które zainstalowaliśmy w naszej fabryce w 2013 r. Super mocna prasa do laminowania i innowacyjna linia wykańczania paneli pozwoliły nam stworzyć szeroką gamę zupełnie nowych paneli, które wyglądają jak głęboko szczotkowana deska pokryta olejami. Struktura synchroniczna z efektem 3D z każdej strony podkreśla szlachetność podłogi.
Jakie trendy panują w Polsce, jeśli chodzi o kolorystykę/wzory paneli laminowanych?
A.C.: W Polsce najbardziej popularnym gatunkiem podłogi jest dąb. Od wieków właśnie taki rodzaj drewna kojarzy się z jakością i szlachetnością. Ogromna różnorodność dębu pozwala dowolnie wybierać zarówno w kolorach, jak i wzorach drewna. Dwa lata temu modne były cięcia poprzeczne, w zeszłym roku dużym powodzeniem cieszyły się szerokie pęknięcia na deskach i ślady naturalnych uszkodzeń drewna w połączeniu z odciskiem w fakturze. Polacy gustują także w jasnych jesionach, a szare dekory zdobywają popularność w modernistycznych wnętrzach.
Z jakimi problemami boryka się branża podłogowa w Polsce?
A.C.: Polski rynek podłogowy jest dobrze rozwinięty. Szeroka sieć dystrybutorów w sieciach marketów budowlanych, jak i w sklepach specjalistycznych w całej Polsce pozwala klientom na łatwy dostęp do produktów. Podłogi laminowane są uznanym produktem wykończeniowym, a Kronopol, jako lider tego segmentu, przez 20 lat swojej działalności przyczynił się do wzrostu zainteresowania takimi produktami.
Branża ma też i swoje problemy, np. rosnące ceny surowców bazowych, nadprodukcja laminowanych paneli występująca w całej Europie. Na 2014 rok patrzymy jednak z pewnym optymizmem, liczymy na ożywienie rynku, ogólną poprawę koniunktury, a przede wszystkim sukces naszej nowej kolekcji podłogowej.
Data dodania: 04.03.2014