„Marketing usług i obsługa klienta w branży wykończeniowej. Podręcznik dla firm remontowych, handlowo-usługowych i architektów wnętrz” przeznaczony jest dla wszystkich osób, które na co dzień zajmują się szeroko pojętą branżą wykończeniową czy remontową.
Książka skierowana jest do różnorodnych odbiorców. Autorzy dzielą ich na trzy grupy. Pierwsza z nich to właściciele oraz pracownicy trudniący się na co dzień takimi usługami jak remonty, montaże instalacji elektrycznych, gazowych, hydraulicznych, systemów wentylacji czy też kominków. Drugą grupę stanowią przedsiębiorstwa oferujące artykuły wyposażenia jak np. okna, rolety, tudzież meble na wymiar. Ostatnią grupę docelową stanowią architekci wnętrz.
Profesjonalna obsługa = profesjonalna usługa
– Wykończenia to bardzo rozdrobniona, lokalna działalność, choć już często objęta wsparciem producentów czy dystrybutorów materiałów do budowy i wykończenia wnętrz. Mimo tego wiedza dotycząca bardziej optymalnego świadczenia usług powinna też przyjść jeszcze z innej strony – mówi Maciej Matczak z Usługowy.biz, wydawcy książki. – A ja mam taką własną misję – zależy mi, żeby usługodawcy byli wyedukowani i jak najbardziej profesjonalni, w końcu sam mam z nimi styczność jako klient – dodaje Maciej Matczak.
Wiedza w pigułce
Tytuł ten porusza wiele kwestii. Jedną z nich jest sposób opracowywania ofert przez firmy usługowe. Nie można skupiać się tylko i wyłącznie na samym produkcie i cenie, ale też wskazane jest chociażby przedstawienie roli personelu. Oprócz tego znajdziemy też informację o roli komunikowania i najczęstszych błędach jakie możemy popełniać w tym procesie. Znajdziemy również wiadomości dotyczące podstaw budowania pozytywnego wizerunku firmy. Biorąc pod uwagę obecne realia, nie zabrakło działu, który poświęcony został marketingowi internetowemu.
– Nie jestem zwolennikiem prostego prezentowania rozwiązań, takich jak np. „kup sobie skórzaną teczkę i chodź z nią na spotkania z klientami”, choć niewątpliwie w wielu wypadkach jest to dobry pomysł – mówi Maciej Matczak. – Przede wszystkim zależy mi na wyjaśnieniu, jakie są oczekiwania klientów wobec usługi oraz mechanizmy marketingowe usług. Dopiero na bazie tej wiedzy proponuję wysnuwanie wniosków nt. konkretnych rozwiązań dla danego usługodawcy; najważniejsze jest jednak dla mnie to, by fachowiec zrozumiał, w jakim celu coś robi i jak jego pracę postrzega klient – wtedy też samemu łatwiej będzie zaproponować własne pomysły marketingowe, dopasowane do specyfiki swojej działalności, konkretnego lokalnego rynku, a nawet do własnych cech charakteru – dodaje.
Książka „Marketing usług i obsługa klienta w branży wykończeniowej. Podręcznik dla firm remontowych, handlowo-usługowych i architektów wnętrz” dostępna jest w sprzedaży internetowej. Więcej informacji można znaleźć na stronie wydawcy.
Data dodania: 02.02.2015