„Wierzę, że możemy żyć w całkiem innym świecie – pełnym współczesnym, inspirujących obiektów, przestrzeni,miejsc, światów, duchów i doświadczeń.” – to motto światowej sławy projektanta, Karima Rashida. Kosmiczne kształty i feeria kolorów tworzone przez karima zostały wykorzystane przez firmę SodaStream. Karim Rashid i SodaStream podjęli współpracę, której wynikiem jest designerskie urządzenie do robienia wody gazowanej w domowym zaciszu.
Limitowana edycja, znanych Polakom z minionych czasów, syfonów weszła na rynek w maju 2010 roku. Posiadaczami peirwszych egzemplarzy stali się reprezentanci mediów z całego świata. Cała edycja liczy dwieście pięćdziesiąt sztuk. Jeden egzemplarz kosztuje sto trzydzieści dolarów.
W zestawie od Rashida znajduje się syfon ozdobiony, charakterystycznym dla Rashida, obłym znakiem graficznym. Do syfonu dołączone są naboje z dwutlenkiem węgla, które zmieniają niegazowaną wodę w odświeżający napój. Dodatkowo każdy kto kupi syfon otrzyma dwa syropy o smakach bzowo-jagodowym i cytrynowo-truskawkowym.
Dzięki tej maszynie przeciętna rodzina może zaoszczędzić ponad dwa tysiące butelek z wodą gazowaną rocznie.
Urodzony w Egipcie w 1960 roku Karim Rashid jest jednym z najbardziej płodnych projektantów swojego pokolenia. Zaprojektował ponad 3000 produktów, zdobył ponad 300 nagród, a tworzył w ponad 35 krajach. Otwartość Karima pozwala mu mieszać idee, materiały, zachowania i estetykę, przekraczać granice i poszerzać horyzonty na całym świecie. Obecnie można go bez wahania nazwać obywatelem świata.
Jego zwycięskie prace to między innymi wszechobecne kosze na śmieci Garbo i Oh Chair z Umbry, wnętrza takie jak restauracja Morimoto w Filadelfii, hotel Semiramis w Atenach; wystrój Deutsche Bank i projekty dla Audi. Karim tworzył między innymi meble dla Artemide i Magis, zaprojektował wizerunek marki Citibanku i Hyundai’a. Jego dziełem są też produkty high-tech LeCie i Samsunga oraz luksusowe przedmioty Veuve Clicquot i Swarovskiego. Prace Karima są przedstawiane w dwudziestu stałych kolekcjach i wystawach na całym świecie. Projektant jest wielokrotnym zwycięzcą prestiżowanego konkursu Red Dot, Chicago Athenaeum Good Design, a także rok rocznie wymieniany jest w przeglądzie magazynu I.D. Często wygłasza wykłady na całym świecie na temat wagi designu w codziennym życiu. W 2009 roku wydano monografię Karima Rashida pod tytułem „Karim Space”, która zawiera trzydzieści sześć projektów Rashida.
Sam o sobie mówi „poetycki designer”, a tłumaczy to następująco: „Poetycki design jest oparty na obfitości kryteriów: ludzkich doświadczeń, społecznych zachowań, globalnych, gospodarczych i politycznych sprawach, interakcji psychiczno-mentalnej, formie, wizji i rygorystycznym zrozumieniu i pożądaniu współczesnej kultury. Kombinacja tych czynników formuje nasze obiekty, informuje nasze formy, naszą przestrzeń i nasze współczesne doświadczenia. Design służy polepszeniu życia w wymiarze poetyckim, estetycznym, doświadczalnym, sensorycznym i emocjonalnym. Moim największym pożądaniem jest zobaczenie ludzi żyjących zgodnie z naszymi czasami, biorących udział we współczesności, aby uwolnić ich od nostalgii, przestarzałych tradycji, dawnych rytuałów, kiczu i braku sensu. Powinniśmy być świadomi i zharmonizowani ze światem współczesnym. This is the bussiness of beauty. Każdy biznes powinien zwracać uwagę na piękno – to jest najważniejsza ludzka potrzeba.”
Data dodania: 28.09.2010