W dniach 3-6 września odbyła się 40 – jubileuszowa edycja Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie. Na 14 000 m² powierzchni wystawienniczej zaprezentowało się ponad stu wystawców z kraju i zagranicy. Na stoiskach obecne były także firmy zajmujące się aranżacją i projektowaniem wnętrz. Wydarzenie odwiedziło około 10150 gości z Polski oraz Europy Wschodniej.
Na 40. edycji MTM, producenci mieli możliwość przedstawienia najnowszych propozycji kolekcji meblowych potencjalnym partnerom biznesowym. Na ponad stu stoiskach mogliśmy zapoznać się z szeroką ofertą mebli designerskich, ale także tradycyjnych i funkcjonalnych sof, narożników czy komód. Można było także wybierać spośród ogromnej liczby artykułów wyposażenia wnętrz. Po raz pierwszy równolegle z MTM odbyły się dwie dodatkowe imprezy – Arena Inside – Targi Wnętrz oraz AMIA Arena Maszyn i Akcesoriów.
Wydarzenia 40. Targów MTM
Tegorocznej edycji MTM w Ostródzie towarzyszyły dodatkowe imprezy. Pierwsza z nich to Arena Inside – Targi Wnętrz. Inauguracyjna edycja Arena Inside skupiła czołowych producentów oświetlenia, dekoracji, tekstyliów, akcesoriów łazienkowych i wszelkich elementów wyposażenia i dekoracji wnętrz, a także architektów i dekoratorów wnętrz oraz dostawców elementów do wykończenia wnętrz. Druga impreza to również debiutująca na MTM w Ostródzie AMIA Arena Maszyn i Akcesoriów. Ze względu na swoją specyfikę, impreza odbyła się w formule B2B. Zagościli na niej producenci akcesoriów i półfabrykatów do produkcji mebli, przedstawiciele przemysłu tartacznego i obróbki drewna, producenci narzędzi i wyposażenia pomocniczego, dostawcy surowców, łączników, półfabrykatów, elementów wykończeniowych i akcesoriów meblowych.
Podczas trwania targów, a konkretnie na ich półmetku, tradycyjnie odbył się Wieczór Wystawców, podczas którego kapituła Demuth Expo Awards rozdała nagrody tegorocznej edycji MTM. W tym roku nagradzano w trzech kategoriach: najlepsze stoisko, najlepszy mebel tapicerowany, najlepszy mebel skrzyniowy. Imprezę uświetniły występy artystyczne.
Laureaci nagród Demuth Expo Awards:
- Najlepsze stoisko– ekspozycja firmy „Forte”
- Najlepszy mebel tapicerowany – narożnik „Bavero” firmy „Benix”
- Najlepszy mebel skrzyniowy – komoda wystawiona przez wydawnictwo meblarstwo.pl
Wykłady, panele dyskusyjne, warsztaty
Przez cały czas trwania targów odbywały się również warsztaty i wykłady. Jednak największym zainteresowaniem cieszył się panel zorganizowany przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli. Podczas trwania dyskusji można było zaczerpnąć informacji na temat przyszłości handlu meblami.
Trzeciego dnia targów podczas wykładów zorganizowanych przez wydawnictwo Promedia, Jerzy Osik doradzał w sprawach marketingu sensorycznego czy efektywnej sprzedaży w dobie kryzysu. Przedstawiał również najlepsze pomysły na handel na przykładzie konkretnych światowych sklepów z branży wyposażenia wnętrz.
Podczas trwania targów porad dotyczących wykończeń wnętrz udzielali znani z programów telewizyjnych Daniel Wieleba (Wnętrza Daniela) oraz Urszula Kołodziejek-Herman (Dekoratornia).
Targi dla profesjonalistów
Wysoki profesjonalizm i sprawna organizacja sprawiła, że targi zostały pochlebnie ocenione przez wystawców oraz gości zarówno z Polski jak i z zagranicy.
– Targi są kameralne, dobrze zorganizowane. Hala jest odpowiednio przygotowana. Dużym plusem Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie jest to, że pojawiają się na nich tylko profesjonaliści i nie jest to impreza otwarta. Dzięki temu wiem, że jeśli ktoś ode mnie weźmie nóżki do mebli czy uchwyt do szafki, to faktycznie jest nimi zainteresowany – mówił Sarunas Strażnickas, menager ds. eksportu firmy Joldija.
Z aprobatą spotkał się również pomysł ukierunkowania targów na rynek wschodni. W tegorocznej edycji poprzez współpracę z Kaliningradzką Izbą Przemysłowo-Handlową organizatorzy zaplanowali przyjazd ponad stu kupców ze wschodu.
– Ostródzkie targi są sprawnie zorganizowane i świeższe niż inne tego typu imprezy w Polsce. Umiejscowienie wydarzenia jest bardzo dobre – obiekt robi wrażenie, hala jest nowa i przestronna, a obsługa miła. Jak na liczbę odwiedzających targi to muszę przyznać, że zainteresowanie jest duże. Nam udało się zyskać ok. 20 kontrahentów, więc jesteśmy zadowoleni. Ponadto uważam, że pomysł z ukierunkowaniem targów na rynki wschodnie jest bardzo dobry – dodał Boris Fleites-Jończyk, specjalista ds. marketingu i sprzedaży firmy Tagrel.
Jedną z zalet targów MTM w Ostródzie, jaką najczęściej wymieniali wystawcy, jest organizacja i pozytywny klimat sprzyjający rozmowom biznesowym.
– Jesteśmy pierwszy raz na MTM w Ostródzie. Wystawiamy się w strefie AMiA. Jeśli odzew po zapytaniach o naszą ofertę będzie pozytywny, z pewnością rozważymy przyjazd na następną edycję. Oczywiście jest dla nas także istotne, kto będzie się wystawiał poza nami. Atmosfera podczas targów jest bardzo dobra, co też pozytywnie wpływa na negocjacje biznesowe – uważa Robert Marciniak, firma Schuko.
Organizatorzy zapraszają już teraz na kolejną edycję Międzynarodowych Targów Meblowych w Ostródzie, która odbędzie się jesienią 2014 r.
Data dodania: 19.09.2013