W dniach od 9 do 19 października odbyła się już ósma edycja Łódź Design Festival. Przez 10 dni w dwóch centrach festiwalowych o łącznej powierzchni 10.000 metrów kwadratowych odwiedzający mogli podziwiać 80 wystaw. To jednak nie wszystkie atrakcje jakie czekały na uczestników Łódź Design Festival.
Festiwal z rozmachem – trochę liczb
Ogrom całego festiwalu i jego możliwości obrazują najlepiej liczby. Oprócz wspomnianych wystaw w ramach Łódź Design Festival, odbyło się 120 mniejszych i większych imprez towarzyszących. Każdy uczestnik mógł skorzystać z warsztatów, bądź wykładów które trwały łącznie 200 godzin. Całość imprezy obsługiwało 200 wolontariuszy, a na festiwal akredytowało się 300 dziennikarzy z Polski i zagranicy. Oprócz tego spotkać można było blisko 500 specjalistów z całego świata w tym projektantów, kuratorów czy panelistów. Organizator informuje, że na Łódź Design Festiwal pojawiło się łącznie czterdzieści pięć tysięcy zwiedzających.
Temat przewodni – Breave New World
Głównym celem 8. Edycji Łódź Design Festiwal było zaprezentowanie kuratorskich interpretacji zgodnych z hasłem Breave New World. Każdy z zwiedzających dzięki różnorodnych wystawom mógł odpowiedzieć sobie na pytanie, czy najnowsze i najbardziej innowacyjne projekty oraz realizacje pozwalają na lepsze życie codzienne. W ramach głównego programu przedstawiono takie wystawy jak: Brave Fixed World, City Lust, Resolute – Design Changes, Medusa Design Projects, Przepis na mały dizajn czy Nowe rzemiosło.
Design, design i… jeszcze raz design
Każdy z uczestników mógł na własne oczy zobaczyć najnowsze trendy designerskie, które dotyczyły praktycznie każdej dziedziny życia codziennego. Oprócz nowoczesnych mebli, zaprezentowano niekonwencjonalne projekty lamp, ozdób ściennych, plecaków, dywanów, czy nawet kartonowych pudełek.
Dom jutra – jak może wyglądać?
Osobnym ciekawym eventem był House Of Tomorrow. Ta jedna z kilkudziesięciu wystaw towarzyszących dotyczyła wariacji na temat potencjalnego wyglądu domów jutra. Nie licząc wystylizowanych wnętrz, można było obejrzeć niekonwencjonalne projekty mebli oraz niestandardowe rozwiązania w samym domu.
Szansa dla młodych i zdolnych – Must have / make me!
Dwa projekty, które mają pozwolić na wyróżnienie najlepszych pomysłów. Must have – to plebiscyt, który ukazuje najlepsze przykłady współpracy polskich firm z designerami. W tegorocznej edycji wyróżniono tym tytułem 66 produktów spośród 500 zgłoszeń. Make me! natomiast promuje zdolnych i młodych projektantów z całego świata. Nagroda główna w tym konkursie wynosiła 20.000 zł. W tym roku zgłoszono 247 prac, a z nich wybrano do finału 21. Zwycięzcami make me! zostali Essa Johanna Glomb i Rasa Weber z studia Blond & Bieber za projekt Algaemy.
Warsztaty, spotkania, wykłady
Każdy z uczestników począwszy od małych dzieci, po doświadczonych projektantów mógł sprawdzić swoje umiejętności designerskie. Na zwiedzających czekało 340 tematycznych miejsc, gdzie każdy mógł brać udział w różnego rodzaju warsztatach. Można było nabyć wiedzę z zakresu przetwarzania zużytych materiałów, strategii architektonicznych czy poznać tajniki współpracy z drukarkami 3D. Każdy kto przyszedł na ósmą edycję Łódź Design Festival, miał też możliwość porozmawiać z kuratorami, artystami i teoretykami designu.
Data dodania: 03.12.2014