O stylu glamour w aranżacji wnętrz oraz o wysokiej jakości meblach włoskich rozmawialiśmy z Hanną Zwierzchowską z warszawskiego salonu MONDOCASA.

Czym jest wnętrze w stylu glamour?

Hanna Zwierzchowska: To zależy od klienta, dla jednego będzie to klasyczny czarny lakierowany stół, dla innego kryształowa lampa. Klientom podoba się po prostu to słowo, kojarzy się bardziej z blaskiem i przepychem niż Włochy.

Jak zatem rozpoznać jak dany klient rozumie to słowo?

H.Z.: Rozmowa, przeglądanie katalogów. Kiedy klient znajduje coś co mu się podoba w katalogu, ja już wiem co oznacza dla niego to słowo. Jest natomiast jedna rzecz, która wszystkim kojarzy się bardzo glamour – są to bogato zdobione włoskie lustra, które zwracają uwagę prawie wszystkich. Lustro jest w ogóle rewelacyjnym elementem przyciągającym uwagę.

Jakie firmy są obecnie dostępne na polskim rynku i czy w ogóle design włoski jest u nas popularny?

H.Z.: Wbrew pozorom jest ich całkiem sporo. Pozwolę sobie przywołać te najpopularniejsze i te na które warto zwrócić uwagę. Po pierwsze DOMITALIA, czyli specjaliści od zestawów stołowych, następnie sypialnie VENERAN, oświetlenie FABBIAN czy też bardzo popularne krzesła ANTONELLO.

Czy oferta tych firm zakłada wykonanie mebla na specjalne zamówienie?

H.Z.: Tak, coraz częściej firmy włoskie, które dotychczas produkowały meble seryjne są w stanie wykonać pojedynczy mebel na zamówienie, dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta. Jedną z takich firm jest MERCARTINI, czyli producent bardzo ciekawych mebli dziennych.

 

Źródło: FABBIAN

Co w takim razie jest dla klienta priorytetem w jego mieszkaniu?

H.Z.: Dużo ludzi ogląda kuchnie, powszechny podziw budzą projekty firmy CESAR. Niestety oferta cenowa przewyższa zdecydowanie innych producentów, przez co południowe kuchnie są produktem bardzo niszowym w naszym kraju. Podobnie zestawy wypoczynkowe VALMORI nie cieszą się dużym powodzeniem. Trudno powiedzieć, nie wiem czy w ten sposób można to interpretować, ale chyba współczesny człowiek przede wszystkim pracuje lub spędza czas ze znajomymi, bo na pewno nie śpi – najmniejszym zainteresowaniem cieszą się łóżka, jeśli już ktoś szuka łóżka, to musi ono być miękko wykończone, najlepiej bez żadnych kantów (z reguły chodzi o bezpieczeństwo dzieci, które nagabują rodziców w ich łóżku). Klienci wolą inwestować w pomieszczenia ogólnodostępne, te którymi można się poszczycić w gronie znajomych, strefa prywatna w ich domach schodzi zatem na dalszy plan.

A jakich producentów najchętniej wybierają klienci?

H.Z.: Jak wspomniałam wcześniej większość naszych klientów zwraca uwagę na produkty ANTONELLO, proste w swojej formie a zarazem bardzo efektowne. Niestety produkty bardziej odważne, takie które proponuje np. ADRENALINA nie cieszą się wielką popularnością w Polsce. Na naszym rynku wciąż króluje klasyka i zachowawczość. Jest to zapewne związane z ceną wzornictwa włoskiego. Potencjalny klient woli kupić drogi mebel o bardziej uniwersalnym charakterze i formie, niż odważniejszy projekt który za kilka lat może wyjść z mody. Klasyka nigdy nie wychodzi z mody.

 

Źródło: VENERAN

A czy zmienia się coś w podejściu klienta do urządzania wnętrz?

H.Z.: Tak, choć są to zmiany bardzo mało zauważalne. W ostatnim czasie dostrzegłam, że sporym zainteresowaniem zaczynają cieszyć sie te lampy, które klient kupuje nie tylko po to by oświetlić dom, ale po to by zadziwić formą lampy bądź jej sposobem świecenia, ewentualnych gości odwiedzających dom. Dlatego o oświetlenie klienci zawsze pytają szukając czegoś specjalnego, niespotykanego. Lampy to taka wisienka na torcie. Niestety z meblami nie są już tak skłonni do eksperymentowania.

A jakich producentów Pani poleca?

H.Z.: Osobiście jestem pod największym wrażeniem oświetlenia jako proponuje FABBIAN. Każdy ich projekt jest dziełem sztuki.

Rozmawiała Małgorzata Brecht

Data dodania: 05.07.2011