Antoni Jan Gawiński jest założycielem i prezesem firmy Jawor-Parkiet. To firma obecna na rynku od 1991 roku, specjalizująca się w produkcji gotowych dwuwarstwowych podłóg drewnianych, parkietów litych oraz mozaiki.

Związałem się z branżą podłogową ponieważ… Praca z drewnem od zawsze mnie ciekawiła, a układanie podłóg było zajęciem, które niezwykle mnie fascynowało, ale także przynosiło dużą satysfakcję. Pomysł na założenie własnej działalności pojawił się przypadkiem – w trakcie właściwie pierwszego zlecenia na montaż podłóg pomyślałem, że ciekawie byłoby zająć się procesem produkcji. Zacząłem interesować się tym tematem – zobaczyłem, jak wygląda produkcja podłóg drewnianych, sprawdzałem, jaka jest kondycja tej branży w Polsce i w Europie i stwierdziłem, że chciałbym robić to lepiej.

W branży podłogowej najważniejsze jest… Branża podłogowa to tak naprawdę obszar bardzo interdyscyplinarny, który do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje wielu czynników. Chcąc utrzymać najwyższe standardy, trzeba dbać o konkurencyjność i elastyczność. Ja na pierwszym miejscu stawiam jakość. Choć, oczywiście, by osiągnąć sukces, trzeba dopasować się do trendów i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów.

W swojej pracy najbardziej lubię… Codzienne wyzwania, które, pomimo że mogą się wydawać trudne, uczą i gwarantują dynamiczny rozwój. Budowanie firmy, wdrażanie najnowszych technologii, opracowywanie innowacyjnych rozwiązań – to wszystko sprawia, że jest to praca, w której nie można się nudzić.

Największym wyzwaniem w mojej dotychczasowej karierze był… Kryzys w 2008 r. Przyszedł wtedy taki moment, w którym praktycznie z dnia na dzień straciliśmy niemal cały, wtedy kluczowy dla nas, hiszpański rynek. Jak najszybciej musieliśmy więc znaleźć nowych kontrahentów, dbając jednocześnie o to, by nasze produkty były najwyższej jakości. Dziś mamy szeroki rynek zbytu w Polsce, a nasze produkty eksportujemy m.in. do Niemiec, Włoch, Szwajcarii, Austrii, Rosji i Anglii, a także do krajów skandynawskich.

Owoc mojej pracy, z którego jestem szczególnie dumny to… Rozpoczynając własną działalność, marzyłem o tym, że pewnego dnia stanie się ona prężnie działającą firmą rodzinną. To, co udało nam się przez ten czas osiągnąć, przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Największym sukcesem niewątpliwie jest to, że zaszczepiłem pasję do pracy dzieciom i wychowałem godnego następcę. Między innymi dzięki temu firma, którą kieruję, jest marką o ugruntowanej pozycji na rynku polskim i eksportowym. Czy może być większy powód do dumy?

W branży podłogowej nie lubię… Przede wszystkim chciałbym, by zmieniła się świadomość Polaków, tj. by uświadomili sobie, że niska cena nie może iść w parze z gwarancją długoterminowego zadowolenia. Tanie zamienniki, laminaty – to coś, z czym staram się walczyć, pokazując, że jakość produktów powinna być najwyższym priorytetem.

Siłę do pracy czerpię z… Praca od zawsze była moją pasją – lubię to, co robię, a wykonywanie codziennych obowiązków sprawia mi dużą satysfakcję. Wieloletnie doświadczenie w branży pozwala mi natomiast łatwiej odnajdować się w nowych sytuacjach. Obserwowanie codziennej wytężonej pracy w firmie i produktów, które u nas powstają, jest ogromną motywacją do dalszego rozwoju i inspiracją do podejmowania całkiem nowych wyzwań.

Gdybym nie pracował w branży podłogowej, byłbym… Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji. Tu jest moje miejsce.

Idealna podłoga powinna… Być idealnie dopasowana do potrzeb klientów – jest to produkt, który przede wszystkim powinien się podobać, bo jest to inwestycja na lata. Dziś na rynku mamy tyle gatunków drewna, wybarwień, wzorów ułożenia czy sposobów zabezpieczenia, że każdy znajdzie coś dla siebie. Naszym zadaniem jest tylko pomóc w wybraniu produktu, który spełni oczekiwania danej osoby. Jak już wspomniałem, zakup naturalnej podłogi to inwestycja na lata – idealna podłoga powinna być więc najwyższej jakości. Dziś liczy się również funkcjonalność: możliwość stosowania na ogrzewaniu podłogowym, duża odporność na odkształcenia, prosty sposób montażu, zabezpieczanie desek jeszcze na etapie produkcji.

Produkt z branży podłogowej, którego brakuje w Polsce to… Dokładamy wszelkich starań, by takiego produktu nie było. Dynamiczny rozwój naszej firmy oraz bardzo szeroka oferta pozwalają sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Wciąż poszukujemy najlepszych gatunkowo surowców w kraju i na świecie, obserwujemy zarówno zachodnie trendy, jak i specyfikę rodzimego rynku. Dzięki temu podążamy za tym, co modne na świecie, ale też opracowujemy autorskie linie.

Data dodania: 15.09.2015