Polski Związek Handlu i Usług Branży Pokryć Podłogowych został powołany do życia 30 września ubiegłego roku w Uniejewie. Do jego głównych celów zalicza się: integrację środowiska branż związanych z pokryciami podłogowymi, promocję firm członkowskich i zwiększanie ich konkurencyjności na rynku.
Integracja i wspólne działania na rzecz polskiej branży pokryć podłogowych to cel, pod którym z pewnością podpisałoby się wielu jej przedstawicieli. Niestety w praktyce dużo takich inicjatyw w naszym kraju zatrzymuje się na poziomie ustaleń, a brak realnych korzyści demotywuje uczestników. Tym razem, jak zapewniają założyciele, ma być inaczej.
Związek, nie stowarzyszenie
Pierwszą różnicą w stosunku do istniejących organizacji jest fakt, że jest ona związkiem, czyli zrzesza firmy, a nie osoby prywatne. Jej członkowie chcą skupiać się na sprawach związanych z handlem i projektami biznesowymi. Nie uważają siebie za konkurencję dla istniejących stowarzyszeń branżowych – wręcz przeciwnie – przekonują, że są otwarci na współpracę ze wszystkimi podmiotami.
Związek chce także skupić znacznie szersze grono przedstawicieli – stąd nie koncentrowano się na konkretnym rodzaju pokryć podłogowych.
W grupie jest siła
W statucie organizacji określono jej cele i zadania. Wśród nich znajdujemy m.in.: integrację branży, promocję firm członkowskich wśród klientów, współdziałanie z innymi związkami i stowarzyszeniami, także z zagranicy, organizowanie szkoleń, spotkań, konferencji, warsztatów i paneli dyskusyjnych, prowadzenie badań rynku, zbieranie i dystrybuowanie danych związanych ze sprzedażą poszczególnych produktów i usług, delegowanie przedstawicieli Związku do uczestniczenia w pracach instytucji doradczo-opiniodawczych, do organów doradczych administracji samorządowej, promowanie i dystrybuowanie wiedzy na temat pokryć podłogowych oraz usług.
Organizacja ma w planach stworzenie programu certyfikacji poszczególnych produktów i usług oraz tzw. małej grupy zakupowej, która pozwoli jej członkom kupować taniej m.in. paliwo lub usługi typu energia czy telekomunikacja.
Władze Związku i członkowie-założyciele
Zarząd Polskiego Związku Handlu i Usług Branży Pokryć Podłogowych reprezentuje Magdalena Brzezińska (AXIMO Podłogi Obiektowe), Marek Moska (BUDMARCUS) i Tomasz Urbański (CONIVEO). W Radzie Nadzorczej zasiada Krzysztof Ostrowski, Janusz Wsół i Cezary Brożek. Komitet założycielski tworzą Lesław Kowalski, Łukasz Rosa i Grzegorz Rutyna.
Na zjeździe założycielskim do Związku przystąpiło 12 firm: AXIMO Podłogi Obiektowe, Boden, Bolmar Bis, BR Wykładziny. BUDMARKUS, CONIVEO, Joka, Largo, Matrax, Persa, Robi i Terry.
Jak przystąpić do Związku?
Aby zostać członkiem organizacji, należy wypełnić deklarację i wysłać ją na adres biura: ul. Białostocka 7, 03-741 Warszawa. Koszty rocznych składek są uzależnione od wielkości firmy: Członkowie zatrudniający od 1 do 5 pracowników zapłacą 300 zł, od 6 do 20 pracowników – 600 zł, a powyżej 21 pracowników – 900 zł. Jak podkreślają przedstawiciele Związku, dodatkowym plusem jest fakt, że składki można w całości zaliczyć jako koszt działalności firmy.
Z przyjemnością informujemy, że decyzją redakcji portal myfloor.pl objął nową organizację patronatem medialnym.
Data dodania: 14.07.2017