Patchworkowe dywany, postarzane parkiety, deski podłogowe z naturalnie zakrzywionymi krawędziami, podłogi laminowane, które wyglądają jak prawdziwe drewno – to tylko kilka designerskich trendów, które można było zobaczyć na tegorocznych targach w Hannoverze.
DOMOTEX 2011 odwiedziło 40 tysięcy profesjonalistów z 87 krajów – dla firm z branży pokryć podłogowych był to zatem doskonały początek roku.
– Do Hannoveru przybyło w sumie 1350 wystawców z 70 krajów. Pokazali imponującą ilość trendów w dekoracji wnętrz, nowych produktów, kolorów i wzorów – powiedział dr Stephan Kühne, członek zarządu Deutsche Messe odpowiedzialny za DOMOTEX. – DOMOTEX bez wątpienia jest nadal barometrem trendów oraz biznesowym wybiegiem dla międzynarodowych firm z branży podłogowej.
Martin Auerbach, dyrektor zarządzający Home Textiles Industry Association dodał:
– Po raz kolejny odnotowaliśmy niewielki skok sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim. DOMOTEX dostarczył niepodważalne dowody, że branża przezwyciężyła kryzys. Wystawcy nawiązali liczne kontakty z klientami oraz przyjęli nowe zamówienia, a to oznacza zapowiedź sukcesu w 2011 roku. Przemysł zrobił także duży krok naprzód w zakresie równowagi ekologicznej.
Pozytywnie ocenia targi również dr Ali R. Ipektchi, prezes Europejskiego Stowarzyszenia Importerów Wykładzin (EUCA): – To rzeczywiście były dobre targi, pełne optymistycznego nastroju. Zauważyliśmy także widoczny trend w kierunku produktów z sektora premium.
Wystawcy także byli zadowoleni z poziomu tegorocznego DOMOTEX-u, cieszyły ich zwłaszcza rozmowy biznesowe, które mieli szanse odbyć podczas targów.
Jan Vergote, prezes belgijskiej IVC Group podsumował: – DOMOTEX to najlepsza na świecie platforma do nawiązywania nowych kontaktów oraz inicjowania nowych interesów.
DOMOTEX cieszy się zainteresowaniem profesjonalistów z branży podłogowej z całego świata – dowodem na to może być fakt, że około 60 procent wszystkich zwiedzających pochodziło spoza Niemiec. Wielu odwiedzających pochodziło z Europy Wschodniej, Ameryki Północnej i Południowej.
Jak pokreślił Martin Prager, dyrektor generalny Kronotex GmbH & Co. KronoGroup w Niemczech: – Nam, jako jednemu z głównych producentów podłóg laminowanych, DOMOTEX umożliwia spotkanie z klientami z całego świata, co jest dla nas bardzo ważne. To doskonałe miejsce do zawierania nowych kontaktów biznesowych.
Na DOMOTEX-ie nie zabrakło także przedstawicieli polskich firm. O tym jak ocenia tegoroczne targi w Hannoverze, a także czego jako inwestor na nich szuka, opowiedział nam Piotr Kopytko, współwłaściciel salonów Quercus.
Podczas DOMOTEX-u 2011 uwypukliły się cztery główne trendy:
- potrzeba większej naturalności, co znalazło odbicie w postarzanych dekorach zarówno parkietów, paneli laminowanych, jak i wykładzin
- połączenie etnicznych wzorów rodem z Afryki, Ameryki Południowej i południowej części Azji z wzornictwem cenionym przez mieszkańców Europy Zachodniej
- błyszczące lub ultramatowe powierzchnie, zdominowane przez niebieski i biały kolor oraz różne odcienie szarości
- połączenie romantycznych wzorów z dyskretnym skandynawskim designem
Kolejny DOMOTEX odbędzie się w dniach 14-17 stycznia 2012.
Data dodania: 24.01.2011