Swiss Krono Group obchodzi w tym roku 50-lecie istnienia. Potężny producent wyrobów drewnopochodnych ma 11 zakładów produkcyjnych w ośmiu krajach na całym świecie. Zatrudnia łącznie prawie 5000 osób. Dotychczas większość oddziałów grupy w poszczególnych państwach różniła się nazwami i identyfikacją wizualną. W tym roku to się zmieni.

Wraz z początkiem 2016 roku wszystkie spółki zrzeszone w holdingu Swiss Krono Group rozpoczęły proces zmiany marki oraz ujednolicania komunikacji i identyfikacji wizualnej. Pod wspólnym brandem będą teraz występować spółki ze Szwajcarii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Ukrainy, Węgier, Rosji i Polski. W związku z tym z mapy polskich przedsiębiorstw wytwarzających drewnopodobne artykuły do budownictwa (OSB) i produkcji mebli oraz podłogi, zniknie powszechnie znana marka Kronopol z Żar. Jej miejsce zajmie Swiss Krono. To będzie jedyna zmiana, bo jak zapewnił nas w rozmowie przedstawiciel firmy – pozostałe warunki: od współpracy z kontrahentami, przez produkowane materiały, aż po politykę dotyczącą pracowników – pozostaną bez zmian. Z uwagi na specyfikę rynków holding chce zachować także odmienność kulturową spółek w każdym z krajów.

Branża podłogowa nową identyfikację Grupy poznała na targach DOMOTEX 2016. Jak przewidują przedstawiciele firmy proces zmiany marki potrwa nawet kilka lat – najprościej będzie zmienić firmowe materiały, najtrudniej świadomość i przyzwyczajenia klientów oraz kontrahentów.

[KSK]

Data dodania: 16.02.2016