Nawet jeśli na co dzień staramy się o to, by nasz dom był zadbany pod wszystkimi względami, to jednak może się okazać, że remont jest absolutnie niezbędny. Właściwie każde mieszkanie potrzebuje kompleksowej renowacji co jakiś czas, tak by utrzymać świeżość, przez co na dłużej możemy cieszyć się estetycznym, a jednocześnie funkcjonalnym lokum. W takich przypadkach pojawia się m.in. pytanie: co zrobić z meblami i pozostałymi przedmiotami, kiedy w domu będą trwały prace? Odpowiedzią na to może być samoobsługowy magazyn do wynajęcia.
Zabezpieczanie mebli na czas remontu. Jak to zrobić?
Jeśli tak naprawdę chcemy jedynie odświeżyć mieszkanie albo urządzić je bardziej nowocześnie, to możemy odpowiednio wcześniej przygotować się do remontu. Znajdziemy czas na zrobienie listy rzeczy, o jakie należy się zatroszczyć i stopniowo będziemy odhaczali kolejne punkty. Problem w tym, że remont nie zawsze jest planowany – czasem w domu zdarza się po prostu awaria jakiegoś urządzenia bądź też inny wypadek, który może doprowadzić do zniszczeń. Wówczas nie mamy innego wyjścia: musimy jakoś zorganizować sobie pracę, żeby naprawić wszystkie uszkodzenia i jednocześnie przywrócić danemu pomieszczeniu ładny wygląd.
Jedną z fundamentalnych kwestii jest zabezpieczenie mebli i innych rzeczy w chwili, kiedy zabieramy się za renowację. Jeśli po prostu marzy nam się inny kolor ścian, w związku z czym praca potrwa maksymalnie dzień, wystarczy przesunąć wszystkie elementy wyposażenia na środek pokoju, a następnie czymś je zasłonić, by nie osadziły się na nich plamki z farby. Najlepiej posłuży do tego zwykła przezroczysta folia, można to też zrobić gazetami.
Co jednak w przypadku, kiedy remont potrwa znacznie dłużej, gdyż jest bardziej zaawansowany? Nie każdy posiada wystarczająco pojemny garaż czy piwnicę, by to tam tymczasowo przenieść dobytek. Już szczególnie nie mogą sobie na to pozwolić mieszkańcy bloku. Na dodatek nie każda rzecz może przebywać w warunkach odbiegających od pokojowych. Chłód garażu czy też wilgoć piwnicy może sprawić, że poszczególne przedmioty zaczną niszczeć i zanim wszystko będzie gotowe, żeby wnieść je z powrotem do domu, okaże się, że potrzebujemy nowych.
Skoro zatem planujemy w najbliższej przyszłości remont, zdecydowanie warto lepiej zatroszczyć się o nasze wyposażenie. Magazyn typu self storage pozwoli nam na przechowanie wszystkiego, co tylko nam się zamarzy.
Jak funkcjonuje self storage?
Self storage, czyli usługa polegająca na wynajmowaniu magazynów samoobsługowych, pojawiła się w Polsce stosunkowo niedawno, jednak stopniowo zyskuje coraz większą popularność. Wszystko za sprawą m.in. firmy Less Mess Storage, która swoim klientom udostępnia właśnie takie przechowalnie. Pomieszczenia mają różną powierzchnię, dlatego mamy do wyboru zarówno niewielkie schowki, jak i bardzo duże magazyny o metrażu podobnym do mniejszej kawalerki.
Po tym, jak już zdecydujemy się na rozmiar przechowalni, trzeba jeszcze ustalić kwestię czasu najmu. Później otrzymujemy już kod dostępu do naszego magazynu – jest on nadawany indywidualnie, nie ma zatem żadnego zagrożenia, że ktoś nieupoważniony dostanie się do środka. Założenia self storage pozwalają na korzystanie z wynajętej przestrzeni w taki sposób, w jaki chcemy. Obiekty Less Mess Storage są czynne codziennie, również w święta, dlatego w każdej chwili możemy zajrzeć do składowanych rzeczy.
Co możemy umieścić w magazynie samoobsługowym?
Pod tym względem właściwie nie ma ograniczeń. W magazynie samoobsługowym możemy umieścić meble, sprzęt elektroniczny, ozdoby, dokumenty, książki i wszelkie inne przedmioty codziennego użytku, które na czas remontu powinny zostać wyniesione z mieszkania. Co więcej, dzięki odpowiedniej wentylacji i ściśle opracowanym systemom grzewczym, w budynkach należących do Less Mess Storage jest utrzymywana stała temperatura oraz właściwa wilgotność powietrza. To sprawia, że w przechowalni może znaleźć miejsce nawet jedzenie (oczywiście hermetycznie zapakowane), a my nie będziemy musieli się obawiać, że się w jakikolwiek sposób zepsuje.
Zamiast męczyć się przy odsuwaniu mebli, a następnie przy skrupulatnym owijaniu ich folią, wystarczy przewieźć je do magazynu. Tam zaczekają bezpiecznie na zakończenie remontu, który dzięki takiemu rozwiązaniu przebiegnie zdecydowanie sprawniej.
Data dodania: 21.04.2020